måndag, december 05, 2011

Den där dumma jantelagen....

Konstigt det där med Jantelagen...har tänkt på det där länge.
I sverige får man inte slå sig för bröstet och säga att man är duktig på något, då anses man var kaxig och stöddig. Jag kan tycka att vissa människor borde ta och använda sig av lite jantelag i och för sig.
Om man använder sig av den mest svenska av allt, lagom, borde det ju funka perfekt.
Jag har nog försökt att vara lite för ödmjuk och alla till lags, dags att klappa sig på axlen och ta för sig, men på ett bra sätt vilket är en balansgång. Jag är nog för svensk tror jag....
Nej jag är faktiskt duktig på det jag gör och en djävel på att dra igång projekt!!!!
Tyvärr kommer jag ihåg det för stunden och faller tillbaks i min vanliga gamla dåliga lagom svensk.
Så klappa dig på axlen medans du kommer ihåg det och ge dig själv beröm på det just du är duktig på.

Anne

Inga kommentarer: